Орієнтовна тематика батьківських зборів:
«Сім’ї трудових мігрантів (проблеми внутрішні та зовнішні)»
Мета:
- розкрити поняття «трудова міграція», «діти трудових мігрантів»;
- ознайомити з даними соціологічних досліджень з цього питання;
- розглянути проблеми, що виникають в сім’ї, де є трудові мігранти.
Зміст:
1. Трудова міграція, її причини (економічні, соціальні, політичні).
2. Статус сім’ї трудових мігрантів.
3. Діти в сім’ї трудових мігрантів.
«Становище дитини в сім’ї трудових мігрантів»
Мета:
- зібрати інформацію про тенденції зміни психоемоційного стану дитини в сім’ї трудових мігрантів, умовах її життя.
Зміст:
1. Необхідність проведення дослідження (тестування, анкетування, опитування).
2. Анкетування на тему «Положення дитини в сім’ї трудових мігрантів».
3. Відповіді психолога, соціального педагога на запитання батьків.
Семінар-практикум для педагогічних працівників «Робота з сім’ями трудових мігрантів»
Мета:
- ознайомити з результатами анкетування серед батьків і дітей стосовно проблем сімей трудових мігрантів;
- підвести підсумки даного етапу роботи з сім’ями трудових мігрантів;
- ознайомити педагогів з порадами і пропозиціями окремих фахівців (психолог, лікар, дільничний міліціонер тощо)
Зміст:
1. Результати анкетування даної соціальної групи в даному закладі.
2. Аналіз основних етапів роботи з дітьми із сімей трудових мігрантів.
3. Обмін думками, порадами, пропозиціями з питань захисту прав дітей трудових мігрантів, запобігання негативним наслідкам цього соціального явища.
Орієнтовна тематика виховних годин :
«Діти вулиць»
Очікувані результати:
- Учні знатимуть причини потрапляння дітей на вулицю, прагнутимуть уникнути їх.
- Оволодіють знаннями про типологію сімей.
- Знатимуть наслідки дитячої безпритульності.
Основні питання:
1. Розкрити поняття «діти вулиці».
2. Причини і шляхи потрапляння дітей на вулицю.
3. Причини та наслідки дитячої безпритульності.
4. Поняття різних типів сімей.
Пропоновані форми і методи роботи: повідомлення вчителя, бесіда, робота в групах, «мозковий штурм», незакінчені речення, перегляд відеоматеріалу, аналіз тверджень, відповіді на запитання.
«Трудова міграція»
Очікувані результати:
- Учні знатимуть поняття «трудова міграція», визначатимуть причини трудової міграції, способи запобігання їй.
Основні питання:
1. Поняття «трудова міграція».
2. Причини трудової міграції.
3. Наслідки трудової міграції.
4. Способи запобігання трудовій міграції.
Пропоновані форми і методи роботи: «мозковий штурм», робота в групах, аналіз конкретних ситуацій, заповнення пропусків, аналіз тверджень, узагальнення матеріалу, відповіді на запитання.
«Діти трудових мігрантів»
Очікувані результати:
- Учні познайомляться з проблемами дітей трудових мігрантів, умітимуть спілкуватися з дітьми даної категорії, надавати їм посильну допомогу та підтримувати. Основні питання:
1. Поняття «діти трудових мігрантів».
2. Труднощі, проблеми дітей трудових мігрантів.
3. Шляхи подолання труднощів, вихід із складних життєвих ситуацій.
Пропоновані форми і методи роботи: дискусія, «мозковий штурм», аналіз конкретних ситуацій, повідомлення вчителя, робота в групах, узагальнення матеріалу, письмова відповідь на запитання, заповнення таблиці, усні відповіді на запитання.
Диспут «Трудова міграція: за і проти…»
Очікувані результати:
- Учні знатимуть про можливу небезпеку при поїздках за кордон. Знатимуть про можливість отримання допомоги за кордоном. Самовизначаються з питання трудової міграції.
Основні питання:
1. Причини і наслідки трудової міграції.
2. Трудова міграція як шлях потрапляння до тенет торгівців людьми.
3. Розробка основних правил поведінки.
Пропоновані форми і методи роботи: дискусія, підбірка газетних статей, обговорення конкретних ситуацій, перегляд відеоматеріалу, рольова гра, рефлексія, узагальнення матеріалу, відповіді на питання.