Дата: 16/10/2014
Математика, «2-А» (6) клас
Урок 40
ТЕМА: Множення звичайних дробів.
МЕТА:
Навчальна. Формувати навички множення звичайних дробів на натуральне число, множення мішаних чисел. Сформувати в учнів уявлення про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів; виробити вміння виконувати множення дробів, використовуючи закони множення.
Розвиваюча. Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, активність.
Виховна. Виховувати старанність, дисциплінованість, охайність.
ТИП УРОКУ: урок формування знань, вмінь і навичок.
ОБЛАДНАННЯ: педагогічний програмний засіб, роздатковий матеріал.
Хід уроку
- Організаційний момент.
Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця, лінійки).
- Перевірка домашнього завдання.
Пропоную варіанти відповідей, учні з’єднують правильні відповіді з буквами. Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять виправлення.
Математичний диктант
- Щоб перемножити два звичайних дроби, потрібно… (в чисельнику записати добуток чисельників, в знаменнику – добуток знаменників; провести скорочення, а потім виконати множення).
- Щоб помножити звичайний дріб на натуральне число, потрібно…(натуральне число записати у вигляді неправильного дробу зі знаменником 1 і застосувати правило множення дробів)
- Як помножити мішані числа? (записати ці числа у вигляді неправильних дробів і застосувати правило множення дробів)
- Перерахуйте властивості множення і запишіть їх. ( а∙1=а, а∙0=0, а∙b=b∙a, a∙(b∙c) = (a∙b)∙c = abc, a∙(b+c) = ab+ac, ab+ac = a∙(b+c))
- Обчисліть: * .
- Знайдіть добуток дробів: і .
- Обчисліть використавши властивості множення: 4 * * .
- Обчисліть, використовуючи розподільний закон множення: (6 - ) * 8.
- Розв’яжіть рівняння: х : = .
- Як інакше можна записати вираз: + + . Обчисліть.
- Знайдіть квадрат числа .
- Не використовуючи множення, порівняйте 100 * і 100.
- Актуалізація опорних знань
Частково актуалізація проводиться під час перевірки й обговорення математичного диктанту.
- Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми познайомимось з алгоритмом множення звичайних дробів на натуральне число і множення мішаних чисел.
- Засвоєння вмінь.
Наводжу кілька прикладів множення дробу на звичайне число, множення мішаних чисел, потім пропоную учням сформулювати алгоритм множення мішаних чисел.
3 * = * = = ;
1 * 3 = * = = 4.
Фізкультхвилинка.
Щоб наш ми мали силу працювати далі, проведемо фізкультхвилинку,
Якщо ви вважаєте, що:
- вам у житті необхідно вміти множити числа, підніміть руки вгору;
- вміти ділити дроби, то пострибайте;
- вміти розв’язувати задачі, то покліпайте очима.
- рок математики розвиває ваше мислення, покрутіть головою вліво, вправо.
- ороша дисципліна на уроці – запорука ваших знань, тупніть ногою.
- и уважні і дисципліновані на уроці, сплесніть руками.
- об бути здоровим, необхідно займатися спортом, зробіть вдих і видих.
А тепер продовжуємо працювати.
У середні століття, як і в стародавності, вчення про дроби вважалося самим важким розділом арифметики. Римський оратор і письменник Цицерон говорив, що без знань дробів ніхто не може визнаватися знаючим арифметику. А в німців збереглася така приказка "Потрапити в дроби", що означає потрапити в скрутний стан. Труднощі при вивченні дробів обумовлені тим, що треба було заучувати таблиці й множення, і додавання дробів найчастіше без розуміння й з'ясування сутності цих дій.
У багатьох народів дробу називали ламаними числами. Цією назвою користується й автор першого російського підручника по математиці Л.Ф.Магницкий.
У перших підручниках дробу так і називалися "ламані числа". Сучасне позначення дробів бере свій качан у Древній Індії. Спочатку в записі дробів не використовувалася дробова риска. Це слово з'явилася в XVІІІ столітті, воно походить від дієслова "дробити" - розбивати, ламати на частини.
- Фомування знань, умінь і навичок.
Учні виконують
- Розв’язуємо № 404 (а, г), 406(а), 410(5), 416, 318, 426 (а), 329
- Якщо дозволяє час, можна виконати самостійно
1варіант
- № 412 (а, г)
- № 419 (б)
2варіант
- № 412 (б, в)
- № 419 (а)
VІ. Підсумок уроку.
Сьогодні ми переконалися, що для множення дробів справедливі всі ті властивості, що і для множення цілих чисел. Використання вказаних властивостей часто полегшує обчислення. Назвіть ці властивості.
Виставлення оцінок.
А закінчити урок я хотіла б словами великого письменника Льва Толстого «Людина подібна до дробу. Чисельник є те, що людина являє собою, а знаменник те, що вона про себе думає. Чим більшої про себе людина думки, тим більше знаменник, а виходить, тим менше дріб».
|