Понеділок, 29.04.2024, 03:43
Гість | "Гости" Гість | RSS


Наша адреса

Хмельницька область,
Деражнянський район,
м. Деражня,
вул. Лесі Українки, 9


тел. (03856) 2-16-60
E-mail: dernvk@gmail.com

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8086
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
счетчик посещений
Форма входу
Корисні посилання






Каталог файлів

Головна » Файли » Математика та інформатика

Множення звичайних дробів. Задачі на множення дробів. Знаходження дробу від числа
[ Викачати з сервера (51.9 Kb) ] 31.10.2014, 20:18

Дата:  20/10/2014

Математика, «2-А» (6) клас

Урок 42,43

ТЕМА:  1_2_Множення звичайних дробів. Задачі на множення дробів. Знаходження дробу від числа

МЕТА:

Навчальна. Формувати навички множення звичайних дробів.  Сформувати в учнів уявлення про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів;  виробити вміння виконувати множення дробів, використовуючи закони множення.

Розвиваюча. Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, активність.

Виховна. Виховувати старанність, дисциплінованість, охайність.

ТИП УРОКУ: урок формування знань, вмінь і навичок.

ОБЛАДНАННЯ: педагогічний програмний засіб, роздатковий матеріал.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця, лінійки).

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

Пропоную варіанти відповідей, учні з’єднують правильні відповіді з буквами. Учитель диктує правильні відпові­ді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять ви­правлення.

Математичний диктант

  1. Щоб перемножити два звичайних дроби, потрібно… (в чисельнику записати добуток чисельників, в знаменнику – добуток знаменників; провести скорочення, а потім виконати множення).
  2. Щоб помножити звичайний дріб на натуральне число, потрібно…(натуральне число записати у вигляді неправильного дробу зі знаменником 1 і застосувати правило множення дробів)
  3. Як помножити мішані числа? (записати ці числа у вигляді неправильних дробів і застосувати правило множення дробів)
  4. Перерахуйте властивості  множення і запишіть їх. ( а∙1=а,  а∙0=0,  а∙b=ba, a∙(bc) = (ab)∙c = abca∙(b+c) = ab+ac, ab+ac = a∙(b+c))
  5. Обчисліть:   * .
  6. Знайдіть добуток дробів:  і .
  7. Обчисліть використавши властивості множення: 4 *  * .
  8. Обчисліть, використовуючи розподільний закон множення: (6 - ) * 8.
  9. Розв’яжіть рівняння: х :  = .
  10. Як інакше можна записати вираз:  +  + . Обчисліть.
  11. Знайдіть квадрат числа .
  12. Не використовуючи множення, порівняйте 100 *  і 100.
  1. Актуалізація опорних знань

Частково актуалізація проводиться під час перевірки й обговорення математичного диктанту.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо множення звичайних дробів.

 

  1. Фомування знань, умінь і навичок.

Учні виконують

  1. Розв’язуємо  № 412(в, г), 413 (в, г), 423(а), 429, 435 (а), 437 (г)

 

Фізкультхвилинка.

Щоб наш ми мали силу працювати далі, проведемо фізкультхвилинку,

Якщо ви вважаєте, що:

  • вам у житті необхідно вміти множити числа, підніміть руки вгору;
  • вміти ділити дроби, то пострибайте;
  • вміти розв’язувати задачі, то покліпайте очима.
  • рок математики розвиває ваше мислення, покрутіть головою вліво, вправо.
  • ороша дисципліна на уроці – запорука ваших знань, тупніть ногою.
  • и уважні і дисципліновані на уроці, сплесніть руками.
  • об бути здоровим, необхідно займатися спортом, зробіть вдих і видих.

А тепер продовжуємо працювати.

 

  1. Якщо дозволяє час, можна виконати самостійно 432

 

2 урок

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Ми продовжуємо виконувати дії з звичайними дробами, ця тема в курсі математики займає одне з перших місць, тому що протягом всього свого життя ми постійно зустрічаємось  з дробами.

 

  1. Засвоєння нових знань

Щоб знайти дріб від числа слід число помножити на цей дріб.

20 *  =  *  =  = 7

 

  1. Розв'язування вправ

Колективне розв'язування № 497 (а), 499, 504, 506

 

  •   (2 хв)

Підніміться, поставте ноги на ширину плечей, закрийте очі.

            Уявіть себе сильним, могутнім деревом. Ваші ноги – то коріння,  що сягає глибоко в землю, ваше тіло – стовбур, що знаходиться в повітрі, ваші руки – то гілки, що тягнуться до сонця. Над вами світить яскраве сонечко. Ви одержуєте енергію від землі через коріння, від сонця через гілки. Дме легкий вітерець, ви відчуваєте його приємний дотик. Ви – високе, струнке дерево, ви твердо стоїте на землі, набираєтесь від неї сил.

            Вправу закінчено. Сідайте і працюємо далі.

 

Цікава історія

У середні століття, як і в стародавності, вчення про дроби вважалося самим важким розділом арифметики. Римський оратор і письменник Цицерон говорив, що без знань дробів ніхто не може визнаватися знаючим арифметику. А в німців збереглася така приказка "Потрапити в дроби", що означає потрапити в скрутний стан. Труднощі при вивченні дробів обумовлені тим, що треба було заучувати таблиці й множення, і додавання дробів найчастіше без розуміння й з'ясування сутності цих дій.

У багатьох народів дробу називали ламаними числами. Цією назвою користується й автор першого російського підручника по математиці Л.Ф.Магницкий.

У перших підручниках дробу так і називалися "ламані числа". Сучасне позначення дробів бере свій качан у Древній Індії. Спочатку в записі дробів не використовувалася дробова риска. Це слово з'явилася в XVІІІ столітті, воно походить від дієслова "дробити" - розбивати, ламати на частини.

 

 

VІ. Підсумок уроку.

Сьогодні ми переконалися, що для множення дробів справедливі всі ті властивості, що і для множення цілих чисел. Використання вказаних властивостей часто полегшує обчислення. Назвіть ці властивості.

Виставлення оцінок.

А закінчити урок я хотіла б словами великого письменника Льва Толстого «Людина подібна до дробу. Чисельник є те, що людина являє собою, а знаменник те, що вона про себе думає. Чим більшої про себе людина думки, тим більше знаменник, а виходить, тим менше дріб».

 

Домашнє завдання №422(а), 430, 498

Категорія: Математика та інформатика | Додав: Ірина
Переглядів: 974 | Завантажень: 36 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Погода у Деражні
ВКонтікті
Соціальні мережі
Кондратюк Д. А.
40
Старший оперуповноважений сектору кримінальної поліції в справах дітей Деражнянського РВ УМВС України в Хмельницькій області
Моб. тел. 0673540866

Деражнянська ЗОШ І-ІІІ ст. №2 © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz