Дата: 20/10/2014
Математика, «2-А» (6) клас
Урок 42,43
ТЕМА: 1_2_Множення звичайних дробів. Задачі на множення дробів. Знаходження дробу від числа
МЕТА:
Навчальна. Формувати навички множення звичайних дробів. Сформувати в учнів уявлення про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів; виробити вміння виконувати множення дробів, використовуючи закони множення.
Розвиваюча. Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, активність.
Виховна. Виховувати старанність, дисциплінованість, охайність.
ТИП УРОКУ: урок формування знань, вмінь і навичок.
ОБЛАДНАННЯ: педагогічний програмний засіб, роздатковий матеріал.
Хід уроку
- Організаційний момент.
Заходжу до класу, вітаюсь з учнями, пропоную їм сісти. Мовчки оглядаю готовність учнів до уроку (чи всі сидять за робочими місцями; наявність підручника, зошита, чорновичка, ручки, олівця, лінійки).
- Перевірка домашнього завдання.
Пропоную варіанти відповідей, учні з’єднують правильні відповіді з буквами. Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності, роблять виправлення.
Математичний диктант
- Щоб перемножити два звичайних дроби, потрібно… (в чисельнику записати добуток чисельників, в знаменнику – добуток знаменників; провести скорочення, а потім виконати множення).
- Щоб помножити звичайний дріб на натуральне число, потрібно…(натуральне число записати у вигляді неправильного дробу зі знаменником 1 і застосувати правило множення дробів)
- Як помножити мішані числа? (записати ці числа у вигляді неправильних дробів і застосувати правило множення дробів)
- Перерахуйте властивості множення і запишіть їх. ( а∙1=а, а∙0=0, а∙b=b∙a, a∙(b∙c) = (a∙b)∙c = abc, a∙(b+c) = ab+ac, ab+ac = a∙(b+c))
- Обчисліть: * .
- Знайдіть добуток дробів: і .
- Обчисліть використавши властивості множення: 4 * * .
- Обчисліть, використовуючи розподільний закон множення: (6 - ) * 8.
- Розв’яжіть рівняння: х : = .
- Як інакше можна записати вираз: + + . Обчисліть.
- Знайдіть квадрат числа .
- Не використовуючи множення, порівняйте 100 * і 100.
- Актуалізація опорних знань
Частково актуалізація проводиться під час перевірки й обговорення математичного диктанту.
- Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми продовжимо множення звичайних дробів.
- Фомування знань, умінь і навичок.
Учні виконують
- Розв’язуємо № 412(в, г), 413 (в, г), 423(а), 429, 435 (а), 437 (г)
Фізкультхвилинка.
Щоб наш ми мали силу працювати далі, проведемо фізкультхвилинку,
Якщо ви вважаєте, що:
- вам у житті необхідно вміти множити числа, підніміть руки вгору;
- вміти ділити дроби, то пострибайте;
- вміти розв’язувати задачі, то покліпайте очима.
- рок математики розвиває ваше мислення, покрутіть головою вліво, вправо.
- ороша дисципліна на уроці – запорука ваших знань, тупніть ногою.
- и уважні і дисципліновані на уроці, сплесніть руками.
- об бути здоровим, необхідно займатися спортом, зробіть вдих і видих.
А тепер продовжуємо працювати.
- Якщо дозволяє час, можна виконати самостійно 432
2 урок
- Мотивація навчальної діяльності.
Ми продовжуємо виконувати дії з звичайними дробами, ця тема в курсі математики займає одне з перших місць, тому що протягом всього свого життя ми постійно зустрічаємось з дробами.
- Засвоєння нових знань
Щоб знайти дріб від числа слід число помножити на цей дріб.
20 * = * = = 7
- Розв'язування вправ
Колективне розв'язування № 497 (а), 499, 504, 506
Підніміться, поставте ноги на ширину плечей, закрийте очі.
Уявіть себе сильним, могутнім деревом. Ваші ноги – то коріння, що сягає глибоко в землю, ваше тіло – стовбур, що знаходиться в повітрі, ваші руки – то гілки, що тягнуться до сонця. Над вами світить яскраве сонечко. Ви одержуєте енергію від землі через коріння, від сонця через гілки. Дме легкий вітерець, ви відчуваєте його приємний дотик. Ви – високе, струнке дерево, ви твердо стоїте на землі, набираєтесь від неї сил.
Вправу закінчено. Сідайте і працюємо далі.
Цікава історія
У середні століття, як і в стародавності, вчення про дроби вважалося самим важким розділом арифметики. Римський оратор і письменник Цицерон говорив, що без знань дробів ніхто не може визнаватися знаючим арифметику. А в німців збереглася така приказка "Потрапити в дроби", що означає потрапити в скрутний стан. Труднощі при вивченні дробів обумовлені тим, що треба було заучувати таблиці й множення, і додавання дробів найчастіше без розуміння й з'ясування сутності цих дій.
У багатьох народів дробу називали ламаними числами. Цією назвою користується й автор першого російського підручника по математиці Л.Ф.Магницкий.
У перших підручниках дробу так і називалися "ламані числа". Сучасне позначення дробів бере свій качан у Древній Індії. Спочатку в записі дробів не використовувалася дробова риска. Це слово з'явилася в XVІІІ столітті, воно походить від дієслова "дробити" - розбивати, ламати на частини.
VІ. Підсумок уроку.
Сьогодні ми переконалися, що для множення дробів справедливі всі ті властивості, що і для множення цілих чисел. Використання вказаних властивостей часто полегшує обчислення. Назвіть ці властивості.
Виставлення оцінок.
А закінчити урок я хотіла б словами великого письменника Льва Толстого «Людина подібна до дробу. Чисельник є те, що людина являє собою, а знаменник те, що вона про себе думає. Чим більшої про себе людина думки, тим більше знаменник, а виходить, тим менше дріб».
Домашнє завдання №422(а), 430, 498 |