Наша адреса
Хмельницька область, Деражнянський район,
м. Деражня, вул. Лесі Українки, 9
тел. (03856) 2-16-60
E-mail: dernvk@gmail.com
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Каталог статей
Переваги та недоліки інклюзивного навчання в масовій школі
Інклюзія (від inclusion – «включення») – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у суспільному житті. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, яка гарантується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобути здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Освітні послуги надаються в умовах загальноосвітніх навчальних закладів у класах з інклюзивним навчанням вчителями-дефектологами. Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до класів з інклюзивним навчанням здійснюється в установленому порядку відповідно до висновку ПМПК. Наповнюваність класів з інклюзивним навчанням становить не більше як 20 осіб, х них: 1-3 дитини з розумовою відсталістю або вадами опорно-рухового апарата, або зниженим зором чи слухом, або ЗПР, не більше двох дітей сліпих або глухих, або з ТПМ, складними вадами розвитку, або тих, що пересуваються на візках. Навчання в інклюзивних класах здійснюється за типовим навчальним планом, підручниками, програмами, посібниками, рекомендованими для ЗОШ + спеціальні підручника, з відповідною адаптацією. Індивідуальний навчальний план складається з урахуванням висновку ПМПК і передбачає у своєму змісті від 3 до 8 годин на тиждень корекційно-розвивальних занять, що проводиться вчителем-дефектологом. Система оцінювання досягнень учнів повинна бути стимулююча. По закінченню навчання учням видають документ встановленого зразка для ЗОШ, учнями якої вони були. Переваги інклюзивного навчання: діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, діти вчаться співробітництва, діти вчаться налагоджувати і підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них, завдяки спілкуванню з однолітками, поліпшується когнітивний, моторний, соціальний та емоційний розвиток дітей, оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально, навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей, усі батьки стають частиною шкільної спільноти, учителі краще розуміють індивідуальні особливості учнів, вчителі починають розглядати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на ситуацію очима дітей діти розвиваються краще, коли навчаються разом зі своїми ровесниками. Міфи інклюзивного навчання: уявлення про те, що діти з психофізичними вадами є порушниками поведінки, що вони агресивні, не відповідає реальності. Практика свідчить, навіть якщо в деяких з дітей даної категорії спостерігаються вияви агресії чи неслухняності, то вони є наслідком не біологічного порушення, а педагогічної занедбаності, впливу соціального оточення, думка про те, що над дітьми будуть знущатись однокласники. Психологічний клімат в класі повністю залежить від правильних дій вчителя, від створення ним позитивної атмосфери. Цілеспрямована підготовка вчителів сприятиме успішному розв’язанню проблеми інклюзивного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітніх класах. |
Категорія: Новини школи | Додав: Ксюша (18.02.2015)
|
Переглядів: 898
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Кондратюк Д. А.
Старший оперуповноважений сектору кримінальної поліції в справах дітей Деражнянського РВ УМВС України в Хмельницькій області Моб. тел. 0673540866
|